Wyjazd turystyczno-edukacyjny klasy 3d G do Kazimierza Dolnego

klasa — kopia

W dniach 04 – 06 października 2021 r. uczniowie klasy 3d G (profil matematyczno-geograficzny) udali się na wyjazd turystyczno-edukacyjny do Puław, Sandomierza i Kazimierza Dolnego. Odwiedzili również kopalnię krzemienia pasiastego w Krzemionkach Opatowskich.

Oto relacja jednej z uczestniczek wyjazdu:

W poniedziałek 04 października wyjechaliśmy na trzydniową wycieczkę po najciekawszych obiektach województwa lubelskiego i świętokrzyskiego.
W Puławach podziwialiśmy park Czartoryskich i ciekawą historię tego miejsca. W mieście „Ojca Mateusza” zwiedziliśmy  sandomierskie podziemia. Spacerowaliśmy też po sandomierskich Górach Pieprzowych, które górami okazały się wcale nie być! Zwiedziliśmy także Muzeum Archeologiczne „Krzemionki”, w którym poznaliśmy historię wydobycia krzemienia pasiastego, słynnego na całym świecie.
W Kazimierzu Dolnym wspięliśmy się na Górę Trzech Krzyży,  na rynku kupiliśmy słynne kazimierskie koguty. Byliśmy również na cmentarzu żydowskim i tam pod „Ścianą Płaczu” chwilą zadumy uczciliśmy pamięć kazimierskich Żydów. Następnie przeszliśmy wąwozem lessowym „Korzeniowy Dół”. Swoją wyobraźnię i kreatywność pobudziliśmy w nim do tego stopnia, że właśnie pod takim hasłem:  „Kreatywność a Korzeniowy Wąwóz” spontanicznie zorganizowano konkurs fotograficzny. Z charakterystycznych dla tego miejsca korzeni, uczestnicy konkursu mieli rozpoznać kształty lub formy, a następnie nadać im oryginalne tytuły. Naturalnie nie obyło się bez nagród, chociaż bawiliśmy się tak świetnie, że te niezapomniane chwile były nagrodą samą w sobie.

Oprócz formy rekreacyjnej, wyjazd ten miał również charakter edukacyjny. Podczas wędrówek po Kazimierzu rozwiązywaliśmy zadania maturalne, które dla nas przygotowała niezawodna p. Brożyńska. Dzięki temu udało się nam powtórzyć rzeczy, które przydadzą nam się na egzaminie dojrzałości. Nasz wspólny wyjazd był dla nas przede wszystkim miłą odskocznią od codziennej nauki oraz znakomitą formą klasowej integracji. Karolina

Opiekunami młodzieży były: wychowawczyni kl. 3d G –  Jadwiga Brożyńska oraz Małgorzata Bednarczyk i Lidia Zadka.