Wycieczka do Gdyni i Gdańska

20220622_163729 — kopia

Dziennik Kapitański, dnia 23 czerwca 2022 r.

Historia naszego wyjazdu do Trójmiasta, jak każda porządna historia, ma wiele wątków…
Na początku odwiedziliśmy Muzeum Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie usłyszeliśmy, że ,,na medycynę nie powinny iść bio-chemy” 🙂 oraz wysłuchaliśmy koncertu muzyki mimetycznej i sakralnej w Archikatedrze Oliwskiej. Zmęczeni trudem pierwszego dnia dowiedzieliśmy się, że będzie nam dane ,,przetrwać” dwie noce w hostelu rodem z cudownych czasów PRL-u.
Drugi dzień rozpoczął się od wizyty w Muzeum Poczty Polskiej, które okazało się jednym z ciekawszych punktów podróży. Następnie spacerując po Katedrach Biologii Uniwersytetu Gdańskiego oglądaliśmy stałe wystawy edukacyjne m.in. wystawę inkluzji w bursztynie ,,Życie w lesie bursztynowym”. Kolejne godziny spędziliśmy na długim spacerze z przewodnikiem wśród gotyckich kamienic Starego Miasta. Wieczorem tego intensywnego dnia podziwialiśmy zachód słońca i w końcu zobaczyliśmy morze nad morzem.
W trzecim dniu przenieśliśmy się z Gdańska do Gdyni, aby dotrzeć do Muzeum Miasta Gdyni i statku ,,Dar Pomorza” oraz spędzić ostatnie chwile na plaży.
W czwartkowy wieczór zakończyliśmy szczęśliwie naszą podróż…
Młodzież z II LO i opiekunowie: Jadwiga Brożyńska, Monika Kruszyńska i Elżbieta Talar
Wycieczka do Gdyni i Gdańska została zorganizowana w ramach programu MEiN „Poznaj Polskę”